Strongfit week 2/3

Wat was het ook alweer? Het duurt 21 dagen voordat iets een gewoonte is? Of zijn de meningen daar ook over verdeeld?

Waar week 1 best heel soepel verlopen is, kreeg ik in week 2 en 3 alweer iets meer moeite. Ik merk dat zodra er iets verandert in mijn leven, ik meteen mijn hele eetpatroon overboord wil gooien. Alsof een gebeurtenis op woensdag ervoor zorgt dat ik maandag wel weer opnieuw begin. Wat een onzin. En ik weet dat het onzin is hoor, daar ben ik heel bewust van. Maar toch denk ik nog zo.

Nu moet ik zeggen dat mijn leven de afgelopen tijd ook wel heel chaotisch is geweest, wat niet echt helpt. Ik heb meer structuur nodig en dat ga ik vanaf maandag weer krijgen. Ik weet zeker dat mijn voeding dan ook weer iets beter gaat. Of althans, het gaat nu niet slecht, maar ik ben er wel weer de hele dag mee bezig. En dat is nu juist hetgeen wat ik los wilde gaan laten, want ik heb geen 29590702 keer per dag honger. Dat is bullshit, and I know it! En die Tony’s die ik zo mooi dicht kon laten worden ook weer onbewust bewust geopend. En dan verdwijnt er zomaar een stukje extra in mijn mond. Of twee stukjes… Oeps.

Gelukkig kan ik sinds deze week wel weer trainen. Ik bouw het even wat rustiger op dan de vorige keer, zodat ik er niet over week weer uit lig. Dus geen 100% tillen, maar een beetje rond de max 70% blijven. Niet per se een RX willen scoren op een workout, maar ietsje beter om mijn lijf denken. Best lastig, maar wel nodig. En ik heb wel een beetje angst opgebouwd de afgelopen tijd. Ik vond niet vol gas kunnen trainen zo niet-relaxt, dat ik bang ben om dat straks weer te hebben. Dat zorgt voor een kleine twijfel in al mijn lifts en daar moet ik vanaf. Dan ga ik namelijk juist mijn spieren strak zetten wat de kans op blessures vergroot. Dus chill… lekker rustig opbouwen, al het vertrouwen weer terugkrijgen en over een tijdje weer vol gas trainen. Life is good!

DSC_0212

 

 

Geef een reactie

