Een nieuw begin…

Degene die mijn blog volgen of mij regelmatig spreken hebben wel gemerkt dat het de afgelopen tijd nogal een puinhoop was bij mij. Rommelige omstandigheden, stress, nieuwe situaties, moeilijke situaties.. het heeft allemaal effect op mijn eetgedrag. In combinatie met de zoektocht naar balans tussen het toenemen in spiermassa/kracht, maar verliezen van vet heeft dit geleid tot een enorm vraagteken boven mijn hoofd op het gebied van voeding. Ik weet ondertussen wel een beetje hoe het zit, ik heb verstand van calorieën, macro’s, micro’s etc., maar de structuur was kwijt. Daarnaast is die balans vinden echt een moeilijke lijn, want als ik te weinig eet verlies ik kracht en wanneer ik teveel eet kom ik best snel aan in vet. Not cool! Het juiste pad terugvinden lukte mij niet, dus ging ik op zoek naar hulp.

Google is my best friend en via Fitgirlcode kwam ik bij StrongFit terecht. Wat is StrongFit? StrongFit is een programma waarbij je voedingsbegeleiding en coaching krijgt, maar nog belangrijker, waarbij je zelf veel kennis krijgt op het gebied van voeding. Op deze manier kun je, nadat het programma van 16 weken is afgelopen, zelf je eigen voedingscoach zijn. Na het lezen van de informatie op de site en de recensies was ik super enthousiast, dus ik besloot contact op te nemen. Van het een komt het ander: vanaf morgen begin ik officieel met het volgen van het StrongFit programma onder leiding van mijn coach Narinder Doerga.

Narinder gaat mij de komende weken wegwijzen in de wondere wereld van voeding. Mijn focus en doel gaan echter verder dan ‘ik wil een vetpercentage van 17%, maar ik wil ook graag sterker worden.’ Het gaat namelijk om het mentale aspect. Kennis hebben van voeding is 1 ding, maar de discipline vasthouden om die kennis toe te passen is een ander ding. Ik wil graag een gezonde relatie met voeding. Ik wil een chocoladereep in huis hebben liggen zonder dat ik de behoefte voel om hem direct volledig naar binnen te schuiven ‘want dan is het maar op’. Ik wil wanneer ik een foutje maak niet meer denken ‘ik heb het nu toch al verpest’ om vervolgens nog even 1000 kcal extra naar binnen te stampen. Ik ben een beetje klaar met mezelf keer op keer teleurstellen. Dat levert niet alleen fysiek een deuk op, ook mentaal is echt niet fijn.

Qua training blijf ik gewoon 5-6 keer in de week CrossFitten. Ik hou van CrossFit en je krijgt mij echt de sportschool niet meer in. Gelukkig kan dat gewoon binnen StrongFit, iets wat ik wel miste in andere soortgelijke programma’s. StrongFit en CrossFit gaan heel goed samen, ook qua naam 😉

De komende weken ga ik mijn vorderingen op mijn blog bijhouden. Elke week volgt er een verslag van mijn bevindingen. Hoe ervaar ik alles, wat verandert er fysiek en mentaal, hoe voelt het etc. Als je vragen hebt, stel ze gerust! En voor nu, let’s go, chase goals and make dreams come true!

DSC_0939

Outfit van Northern Spirit.

Geef een reactie

