Double ‘shit ik moet plassen’ unders

Double unders.. ook wel struggle unders genaamd, zijn voor mij een struggle om meerdere redenen:

1: ik kan het niet
2: ik zie er na DU altijd uit alsof ik thuis een 50-shades of grey kelder heb
3: Mijn broek zakt af. Zelfs mijn CrossFit broek hangt na een stuk of 15 DU halverwege mijn billen
4: ik moet ALTIJD plassen tijdens Double Unders

En over dat laatste wil ik het eventjes hebben, want het lijkt namelijk alsof ik de enige ben met dat probleem. Dan zit je net lekker in het ritme zonder jezelf voor je gezicht geslagen te hebben en BOOM.. druk op de blaas. En niet een beetje ook, maar zo heftig dat je eigenlijk met je benen gekruist wilt gaan springen. Maar dat kan niet, want dan krijg je dat touw in je gezicht. Stoppen is geen optie want hallo.. je ziet net eindelijk een beetje in dat ritme. Dus doorgaan en hopen op het beste. En dan voel je dat er stiekem een druppeltje ontsnapt. Of 2.. FUCK! Oke, touw neersmijten, naar het toilet rennen en dan kun je er wel weer even tegenaan.

Ja, precies… ‘even’. Maar niet lang hoor. Want neee… als je na 282412 gefrustreerde pogingen toch weer een ritme hebt gevonden, voel je het weer. En even serieus, dat is echt niet cool hoor. Ik heb dat dus altijd. En dan maakt het niet uit hoe vaak ik tussendoor naar het toilet ga of hoeveel of weinig ik drink.. met Double Unders moet ik ALTIJD plassen. Ik vrees nu al voor de dag dat ik mij ooit een keer kwalificeer voor een wedstrijd en dan DU’s moet gaan doen met publiek. Dan neem ik zeker een tweede outfit mee. En een broekje waarmee een nat vlekje niet opvalt. Want stel dat ik in die situatie kom en ik moet heel nodig terwijl het net lekker gaat. Fuck it, dan laat ik het gewoon lopen hoor.

Ben ik nu te eerlijk trouwens? En vooral, ben ik de enige met dit probleem?!

Oh by the way, ik heb een RX smart gear touwtje besteld. Ik hoor er zoveel positieve verhalen over en na 1 keer proberen ben ik om. Ik ben echt benieuwd of dat mij gaat helpen om de Double Unders eindelijk eens succesvol uit te voeren! Fingers crossed!!

FullSizeRender

Geef een reactie

