Hallo wereld!

ENGLISH VERSION BELOW

‘Hallo wereld!’… daar gaat ‘ie dan. Mijn eerste officiële blogbericht. Voelt best gek, maar ook heel goed. En spannend. Wordt dit de weg waar ik altijd naar zocht? Dat zou toch fantastisch zijn? Een combinatie van mijn passie met mijn passie. Een overschot aan passie lijkt mij garant staan voor een glimlach van oor tot oor. Ik ga het gewoon proberen, let’s go!

Mijn naam is Nicky, 28 jaar en sinds een aantal maanden verliefd op CrossFit. En hoe?! Het heeft mij volledig gegrepen, fysiek en mentaal. Sporten is niet nieuw voor mij, ik dwaal al jaren rond in de wereld van sport. Een tijdje Zumba hier, wat fitness daar, een onwijze passie voor Natural Horsemanship en dus fanatiek paardrijden, toch bodypump proberen, misschien fitness nog een kans geven? Ik dwaalde, letterlijk. Qua training, maar ook qua voeding. Ik wilde zo graag sporten, maar ik kon nergens echt mijn draai vinden. Totdat ik via een vriendin kennismaakte met CrossFit. Het geluid van die metalen schijven op de vloer ging door merg en been. Op een goede manier. Ik voelde de energie, de kracht, de teamspirit. En ja, ik ging tijdens de proefles helemaal naar de kl*te. Kon een week mijn reet niet fatsoenlijk afvegen (bij wijze van spreken dan he, ik deed daar heus mijn uiterste best voor), en toch dacht ik.. Hell Yeah, dit past bij mij.

Omdat ik nog een sportschool abonnement had lopen kon ik niet meteen beginnen. Geduld is niet mijn sterkste punt, dus het wachten verliep al stuiterend. Langzaam maar zeker begon ik toch stiekem alvast wat WOD’jes (Workout Of the Day) mee te maken. En de struggle was heel real, echt heus! Ik ging kapot. iedere keer weer. Maar dat gevoel achteraf, dat is onbeschrijflijk.

Inmiddels ben ik een aantal maanden verder, kan ik meer tillen dan ooit tevoren en ben ik letterlijk verslaafd. Verslaafd aan de sport, aan het gevoel, aan de adrenaline, aan de progressie. I love every second of it. Behalve wanneer mijn trainer ‘no rep’ zegt tijdens Wall Balls.. oei…

Anyway, ik wil graag trainen voor wedstrijden en momenteel ben ik aan het zoeken naar de juiste balans tussen voeding en training. Die reis wil ik graag met jullie delen en om die reden ik deze blog gestart. Elkaar motiveren en inspireren is toch waar het om draait en daar draag ik graag een steentje aan bij 😉

Hopelijk vinden jullie mijn reis net zo leuk als ik. Hoewel ik dat betwijfel, want ik geniet met volle teugen!

IMG_4929 copy

Hello world!

Here is goes, my first blog! Feels weird but good at the same time. And exciting. Is this going to be the journey I have always been searching for? That would be fantastic! A combination of my passion, with my passion. So much passion is a guaranteed smile on my face. I am just going to try it, let’s go!

My name is Nicky, 28 years old and since a couple of months totally in love with CrossFit. And how?! It has a hold in me in every way, both physically and mentally. Workout out isn’t new to me. I have wondering in the world of working out for quite some time now. A little Zumba here, some fitness there, a huge passion for Natural Horsemanship so horse riding cardio, well let’s try some Bodypump and maybe I should give fitness another try? I was litteraly wandering. Lost. Lost in training, lost in food. I wanted to work out so badly, but I couldn’t really find my way in anything. Until a friend of mine introduced me to Crossfit. The sound of the iron hitting the floor got to me immediately. In a good way. I could feel the energy, the power, the teamspirit. And yeah, the try out f*cked me up completely. I couldn’t wipe my ass in a decent way for an entire week (well, yeah, of course i managed it eventually haha) and yet my first thought was ‘Hell yeah, this fits me!!’

Because I still had my gym membership, I couldn’t start CrossFit immediately. Patience is one of my weaknesses, so waiting was really hard! Imagine yourself on 389002 coffee.. Slowly but steady I already started doing some WODs. And the struggle was real, for sure. I was totally exhausted, every freaking time. But that feeling afterwards, that is indescribable.

This is a couple of months ago and now I can lift more than ever and I am literally addicted. Addicted to the sport, to the feeling it gives me, to the adrenaline, the progression. I love every second of it. Except when my coach says ‘no rep’ during Wall Balls.. ouch….

Anyway, i want to get myself ready for competition and I am looking for the right balance between working out and food. I would love to share that journey with you guys and that’s why I started this blog. It is all about motivating and inspring each other and I would love to participate.

I hope you will enjoy my journey as much as I do, which i doubt, because i FREAKING LOVE IT!

Geef een reactie

